מזכ"ל איגוד הסמינרים: "בעקבות הקיצוץ – עולם הסמינרים עלול לקרוס"

מהדורת הבוקר No Comments on מזכ"ל איגוד הסמינרים: "בעקבות הקיצוץ – עולם הסמינרים עלול לקרוס"

מזכ"ל איגוד הסמינרים, יצחק אוסטרליץ, בשיחה עם "קול חי": "מחיקת הכספים הקואליציוניים של תקציב הסמינרים יגרום לפגיעה קשה בהכשרות המקצועיות של התלמידות, שעלולות ללכת למוסדות אחרים בניגוד לדעת גדו"י, במימון המדינה"

סמינר בית יעקב. אילוסטרציה צילום: בעריש פילמר
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: בעריש פילמר

מזכ"ל איגוד הסמינרים, יצחק אוסטרליץ אומר כי עולם הסמינרים עשוי לקרוס כתוצאה מהקיצוץ בתקציב הסמינרים. הוא הסביר כי בסיס התקציב הרשמי נשאר אותו דבר, אך כשהסיעות החרדיות היו בקואליציה הסמינרים קיבלו תקציבים נוספים באמצעות המסגרת של כספים קואליציוניים, שאלו תקציבים נוספים שהיו הכרחיים לקיומם וכעת קוצצו.

"הסמינרים ינזקו בכ-50 מיליון ש"ח", אומר אוטרליץ בריאיון למהדורת הבוקר עם בצלאל קאהן ודוד חכם. "זו סכנה קיומית על עולם הסמינרים. ברגע שאנחנו לא נוכל להחזיק את המוסדות, החשש הגדול שעולם הסמינרים יקרוס. לא נוכל לשלם משכורות".

הוא הסביר: "עולם הסמינרים בנוי מהכשרות הבנות למקצוע עתידי, כאשר חלק מזה מקצועות ההוראה והקודש, וחלק מקצועות אחרים – כדוגמת הייטק, גרפיקה, הנהלת חשבונות".

לדבריו "כל התקציב שניתן לנו בנוי בצורה מעוותת לחלוטין. זה לא מכסה שום דבר, בסיס התקציב היום, אחרי שכל כך הרבה סמינרים נפתחים, עומד על 100-102 מיליון ש"ח בשנה. זה ככה כבר 20-30 שנה, ככל שהציבור גדל ונפתחים סמינרים כולם מתיישבים על אותה עוגה שהולכת וקטנה. בשנים שהחרדים היו בקואליציה הבסיס היה נשאר אותו דבר אבל היו תוספות קואליציוניות וזה לא יהיה הפעם".

הוא הוסיף: "הכסף הקואליציוני הלך להכשרות המקצועיות וכל זה. כל פקיד שתשאל יגיד לך שלולי התוספות האלו אין קיום לעולם הסמינרים".

עוד אמר אוסטרליץ: "מחיקת הכספים הקואליציוניים של תקציב הסמינרים יגרום לפגיעה קשה בהכשרות המקצועיות של התלמידות, שעלולות ללכת למוסדות אחרים בניגוד לדעת גדול ישראל, במימון המדינה".



0 תגובות